Bakgrunnen på Tines hjemmeside er kritthvit. Hvit gir konnotasjoner til renhet. Fargen kan derfor være et bevist valg fra Tines side for å gi kunden et underbevist inntrykk av at Tine selger rene produkter som er så lite behandlet som mulig og inneholder få tilsetningsstoffer.
De få fargene som stikker seg frem på hjemmesiden er i høyest grad rød, også fargen blå spiller inn. Med dette gir Tine et tydeligere inntrykk av dem som en bedrift som produserer norske varer.
En liten serie med bilder fra siden viser et svart hvit foto av en eldre mann med en spade i et naturområde. De to andre bildene viser kuer og en gård omringet av et grønt og fargerikt landskap.
Bilder som dette kan igjen gi inntrykk av Tine som en veldig ”ren” produsent. En kunde kan lett oppfatte at meieriproduktene fra tine kommer fra gode gårder.
Mannen med spaden ser ut som en som ikke har problemer med å ”ta i et tak”. Bilde kan oppfattes som veldig positivt fordi dette gir inntrykk av Tine som en hardtarbeidende bedrift som gjør alt for å levere de beste produktene.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar